Informasjon

Hva er Overloaded?

Overloaded er et rusfritt datatreff som arrangeres i Haugesund av organisasjonen Haugaland Dataungdom. Kort forklart er et datatreff et arrangement som typisk går over flere døgn, der mennesker samles for å spille sammen på sin datamaskin eller spillkonsoll. En fellesnevner for LAN/Datatreff er at deltakerene tar med sitt eget utstyr for spilling og kobler det sammen med de andre i et lokalt datanettverk. Her disponerer deltakere sin tid fritt, og velger selv hvor mye de vil spille, surfe, delta på konkurranser osv. Det er en sosial og hektisk begivenhet der en får muligheten til å treffe andre mennesker med interesse for spill og det datatekniske!

I tillegg til datarelaterte aktiviteter arrangeres det forskjellige aktiviteter på scenen og i vår chill-zone. Mer om disse aktivitetene publiseres nærmere arrangementet.

Hvor og når arrangeres Overloaded?

Overloaded arrangeres på Skåredalen skole, kultur- og idrettssenter, som ligger i Haugesund Kommune, helgen 15.-17.november 2019. Vi åpner dørene klokka 19:00 på fredag 15.november, og alle deltakere må være ute av lokalet til klokka 12:00 søndag 17.november.

Adresse:
Skåredalen Skole, Kultur- og Idrettssenter
Tømmerdalen 15
5535 Haugesund
Kart

Er det noen aldersgrense for å delta?

Nedre aldersgrense for å delta på Overloaded er 12 år, det er ingen øvre aldersgrense. Selv om deltaker oppfyller alderskravet (og har fått tillatelse av foresatt til å delta), forutsettes det at deltakere er tilstrekkelig selvstendige. Deltakerne må være i stand til å passe på seg selv, med andre ord passe på å få i seg nok mat og legge av tid til søvn. Vi tilrettelegger for at deltakere skal ha tilgang på nødvendige fasiliteter (soveplasser, mat fra kiosk osv.), men det er opp til deltakeren selv å benytte seg av det. Deltaker må også være i stand til å passe på sitt eget medbrakte utstyr og respektere reglene for arrangementet.

Hvordan kjøper jeg billett?

Vanlig deltakerbillett koster 300kr ved forhåndspåmelding, eller 350kr dersom den kjøpes i døren (ikke forhåndspåmelding).

Påmelding skjer gjennom vårt arrangementsystem (billett.overloaded.no). Her må du registrere bruker og velge ønsket plass. Etter at du har valgt plass må deltakeravgiften betales innen fristen oppgitt i arrangementsystemet. Dersom du ikke betaler innen fristen mister du plassen du har valgt og er ikke lenger regnet som deltaker. Siste mulighet for forhåndspåmelding er 2 dager før treffet.

Fra siden "Min billett" på arrangementsystemet velger du "Betal med kort". Her må du fylle ut litt ekstra informasjon om deg selv, samt kortinformasjon. Etter dette er det bare å velge "kjøp" og billetten er din.

Betalingsinformasjon og billettinformasjon er alltid tilgjengelig i arrangementsystemet.

Plasser som er ledige når påmeldingen stenger vil selges i døren (ved ankomst) til 350kr. Her er det "første mann til mølla" prinsippet som gjelder, noe som betyr at det er kun ved å forhåndsbetale man er sikret den plassen man vil ha.

Påmelding er bindende. Ønsker du likevel å melde deg av etter at du har betalt vil vi kun refundere 200kr. Avmelding må skje senest 7 dager før treffet starter for at vi skal refundere pengene.

Problemer med strøm eller nettverk, hendelser utenfor vår kontroll, bortvisning eller lignende gir ikke rett til refundering av billetten.

Brukere som oppgir feilaktig informasjon ved registrering risikerer å bli deaktivert.

Hva er Haugaland Dataungdom?

Haugaland Dataungdom(HADU) er organisasjonen som står bak datatreffet Overloaded. HADU er en interesseorganisasjon for dataungdom på Haugalandet stiftet i 2015. Organisasjonens formål er å fremme interesse for datatreff og digital kultur.

Haugaland Dataungdom består av mennesker som har lang erfaring med datatreff og andre arrangementer. I tillegg til å arrangere våre egne aktiviteter bidrar vi med utstyr og kompetanse til flere andre arrangementer i distriktet.

Billetten til Overloaded inkluderer medlemskap i organisasjonen. Medlemskapet stiller ingen krav til deg, men gir deg tilgang til andre aktiviteter arrangert av HADU. Medlemskapet er også med å støtter arbeidet vårt med å gjøre datatreff og digital kultur tilgjengelig for alle.

Hvor stor plass får jeg?

Hver deltaker får 80x80cm bordplass.

Kan jeg ha med egen stol?

Du kan ha med egen stol, men må følge noen enkle regler:

  • Ved bordradene er det lagt ut underlag, stolen kan kun brukes på dette underlaget.
  • Stoler må IKKE trilles på gulvet, kun på godkjent underlag.
  • Dersom stolen befinner seg utenfor det godkjente underlaget risikerer du å lage merker i gulvet, og kan stilles erstatningspliktig for skadene. Kort fortalt: gulvet er dyrt!